Queen Victoria Night Market & Shopping @ the mall. - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu Queen Victoria Night Market & Shopping @ the mall. - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu

Queen Victoria Night Market & Shopping @ the mall.

Door: Lisa Bremmers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Augustus 2014 | Australië, Point Cook

Hello Hello,

Ja, Ja, het weekend breekt aan!
Dat betekendt dat ik niet heel erg lang meer hoef te wachten tot de Great Ocean Road! Ik heb er zo ontzettend veel zin in!!

Nou The Queen Victoria Night Market,

Marco heeft me naar het Treinstation in Laverton gebracht, hier zou Mariska ook naartoe komen. Vanuit hier zijn Mariska en ik met de trein naar Melbourne City gereisd. Vanaf het treinstation in een bus naar de Queen Victoria Night Market.

Alleen de weg er naartoe heb ik echt mijn ogen al uitgekeken. Wat is dit een enorme grote en drukke stad..
Aangekomen op de plaats van bestemming een enorme hal met ik weet niet HOEVEEL mensen. Wat een drukte maar wat een gezellige drukte!!
Heerlijke live-muziek kwam ons tegemoed. Zegt Mariska doodleuk; maar de drukte valt nog best mee vergeleken met de andere markten hier.. HA - HA oke...?

We lopen eerst een rondje om alle eet standjes te zien aangezien we afgesproken hadden om hier samen iets te eten. Eetstandjes van zoveel verschillende culturen, te veel om op te noemem, maar het rook overall overheerlijk.

Een van deze stands is me tot op dit moment bijgebleven en dat
zal voorlopig ook nog wel zo blijven. Het was een spaanse stand hier werd een varken compleet geroosterd boven hete kolen, en het vlees werd er vers voor je afgesneden. In een woord GEWELDIG om te zien. "tig" mensen er omheen natuurlijk. Waardoor ik er helaas geen foto van kon maken.

Ook kwamen we op een moment een rij "file" van wel 5 a 6 meter tegen denk ik. Ik dacht bij mezelf dat moet wel heel speciaal zijn.. Op deze stand verkochten ze soep in een brood.. Ja ECHT!! Ook dit zal ik mij voorlopig nog wel herinneren.. zoiets heb ik in Nederland nog nooit gezien.. echt supergaaf!

Mariska en ik kozen voor ons beiden iets dat we nog nooit gegeten hadden.. de malysische stand. Hetgeen we daar gegeten hebben waren 2 verschillende roti's en een kippenbout die in een spicy beslag werd gedompeld en daarna gefrituurd. in een woord HEERLIJK!!

maar wel veel...

Na het eten zijn we begonnen aan de markt, Standjes met van alles en nog wat. van kinder- en volwassen-kleren tot leren tassen, sieraden tot alle souvenirtjes die je, je maar kan verzinnen. Heel leuk om te zien!!

Helaas niet geslaagd voor UGG's, maar dat komt helemaal goed op een ander moment!

Wel ben ik geslaagd voor ALLE souveniertjes voor iedereen waarvoor ik iets wilde halen hier. Daar hoef ik me al geen zorgen meer om te maken :) haha

Op weg naar de trein nog gestopt bij Starbucks om een kop thee en een kop koffie te halen voor onderweg. EN voor een supertoffe thermosbeker met MELBOURNE erop! :D :D net een klein kind.. die wilde ik zo graag hebben :)

In de trein richting Laverton terug heb ik Mariska gevraagd om de ogen dicht te doen en haar handen open. Ik had mezelf een ring gekocht maar ook een voor Mariska, deze lag ik in haar handen ze vond hem gelukkig mooi! Dit om haar en Marco te bedanken voor deze geweldige kans! Nou kan Marco niet zoveel met met Mariska's ring maar die zet ik ook nog wel een keer in het zonnetje!

Eenmaal thuis eigenlijk meteen ons bed opgezocht.

Gisteren ben ik samen met Julian lekker gaan ontbijten in Point Cook Town Centre, en wat een lol hadden we... eenmaal thuis hiervan hebben we samen lekker voor de buis gezeten met een Movie.

Toen Joey ook thuis was heb ik een heerlijke healthy afterschool snack gemaakt voor ons! Zo weg was al het fruitt.. Meer, Meer, Asjeblieft,
Pleaseee.. Oke, de aardbeien maar helemaal opgesneden en ook dit was weer weg in no-time haha. Savonds lekker voor de tv gezeten met Mariska en Marco voor de Australishe bachelor.. wat een heerlijk bitchy progamma!

Ondertussen even bij gekletst met een van lieve 2 broertjes de gekste van het stel.. even op zijn broer en zus... dat soort momenten mis ik hier wel de gekte van mijn eigen broertjes haha.. Ik mis ze echt wel..

Ook de liefste papa en mama heb ik over de app gisteren nog even gesproken. Kus aan papa stuurde ik. Kus terug zegt papa kreeg ik van mama. Even daarna kreeg ik de meest geweldige, lieve foto van mama.
Een foto met een kusgebaar van papa en mama samen.. een kusje voor lisa.

Deze staat inmiddels ook al op facebook zoooo leuk vond ik hem.

Vandaag weer een stuk gefiets door Point Cook, en vanmiddag genoten van het heerlijke zonnetje dat doorbrak!

Net lekker, zelf pizza gemaakt en hier heerlijk van gesmikkeld met de Vervoortjes.

Daarna nog even gebeld met beide oma's en opa's en een oude vriend die ik al in geen tijden had gesproken! Een glimlach verschijnt er dan op mijn gezicht als dat soort mensen lezen dat ik hier in Australie zit en ze toch even willen weten hoe het met mij gaat, en hoe het me in Australie af gaat.

Opa en Oma "Melick" zoals wij dat thuis zeggen hebben Skype geinstaleerd en hier hebben we meteen even gebruik van gemaakt wat fijn om ze weer even te zien!! Dat is toch anders dan om ze alleen maar te horen..

Vanavond duik ik lekker optijd mijn bed in en zorg ik dat ik morgen SUPERFIT ben. Want wat heb ik zin in dit weekend!!

Mijn volgende verhaaltje zal wel na het weekend komen met ik hoop geweldige foto's van The Great Ocean Road!!

Lieve mensen ik ga er een eind aan breien aangezien ik al de hele dag bezig ben met dit berichtje. Ik kreeg het begin niet gemaakt en toen ik eenmaal bezig was, had ik de drive niet om door te gaan. Nu is het af en denk ik dat ik jullie alweer een flink eind bijgepraat heb! :)


Heeeeeeel veel lieve groetjes en kusjes vanuit,

Point Cook, Australie.

  • 15 Augustus 2014 - 13:40

    Pap En Mama:

    zo dan eindelijk na een omweg je verslag kunnen lezen.
    Het had wel heel wat voeten in aarde voordat wij vanuit Zeeland door de telefoon opa en oma Melick door de app van skype hadden geloosd zodat ze met Lisa konden skypen... Maar... de aanhouder wint, hahaha
    Lieve Lisa, leuk weer het verhaal te hebben gelezen en de foto's bekeken. we zijn nu erg benieuwd naar je trip dit weekend.

    XXX pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 10202

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 23 Juli 2015

Australië avontuur.

Landen bezocht: