Bezoekje melbourne! - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu Bezoekje melbourne! - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu

Bezoekje melbourne!

Door: Lisa Bremmers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Oktober 2014 | Australië, Point Cook

Ben ik weer!

Afgelopen zaterdag ben ik een bezoekje gaan brengen aan Melbourne city.
inmiddels alweer een week geleden..... maar oke..

De planning was om optijd op te staan ect. en dan te vertrekken richting Melbourne met de bus en trein om dan daar foto's te gaan maken met mijn nieuwe camera..

Helaas ging dit beide niet helemaal zoals ik wilde..
Optijd opstaan : Gelukt!
Klaarmaken : Gelukt!
Camera controle : MIS-lukt... deze zeer slimme dame was vergeten de batterij van de camera op te laden!

Waardoor ik dus.. mijn bus miste die ik “gepland” had te nemen ha-ha… NOT FUNNY
Nouja, dan nog maar wat ander dingen alvast uitzoeken voor mijn tripje Sydney!
Na anderhalf uur was het lampje van de lader groen wat betekende dat ik eindelijk kon gaan..

Nog even checken hoe ik naar de bus ga lopen en dan vertrekken.
Na een dik uur te hebben gereisd met bus en trein kwam ik aan op Flinderstreet station.

Flinderstreet station is een heel mooi station binnen!

Sta ik eindelijk klaar om richting de city circle “gratis “touristen” tram“ te lopen.. Tikt er ineens iemand op mijn schouder; ik hoor Good afternoon miss.. Ik draai me om en schrik me dood..
Staat daar een of andere mafkees verkleed als zombie.. Ik snapte wel dat het niet echt was maar dat had ik totaal NIET verwacht.. Hij lag natuurlijk in een deuk van het lachen.

Inmiddels de betreffende tram gevonden en ook een plaatsje hierin. Na 2 min. Wordt er omgeroepen dat we terug gaan omdat de tram niet verder kan.. Op dat moment kijk ik uit het raam en zie ik niet die ene vage persoon verkleed als zombie maar een hele stoet zover als ik kan kijken op het voetpad.

De eerste beste halte stap ik uit en ga ik op een stenen trap zitten om me dit eens goed te bekijken.

De “zombies” wachten op de stoep om over te steken. Dit den ze onder begeleiding van een man in een safety-vest. Waarom heb ik het specifiek over dat safety-vest.. hierop staat : ZOMBIE WALK & ZOMBIE SHUFFLE CREW.

AHA… yep zombie walk dus… het is dus een officieel iets.. thuis ben ik even gaan “googlen” en wam hierbij uit.. https://www.facebook.com/melbournezombieshuffle?_rdr

Na een dik uur daar te hebben genoten van mijn “vage” maar supergave uitzicht ben ik toch gaan proberen de tram de andere kant op te nemen.

Helaas kwam ik hier ook niet heel ver. Waar we weer vriendelijk verzocht werden om uit te stappen heb ik een flink stuk terug gelopen. Onderweg wel wat foto’s gemaakt nog maar niet wat ik eigenlijk allemaal wilde van deze dag. Halverwege maar een stukje met een normale tram meegereisd omdat het toch wel een stuk was.

Uitgestapt bij iets dat ik op de heenweg al had gezien.. een 10-tal palen met uitgesneden en geverfde patronen.. erg mooi!

Vanaf hier ben ik terug gelopen richting Flinderstreet station en daar heb ik de trein weer richting huis gepakt.

Al met al een mooie dag met een leuke beleving en een gekke wending!

Savonds nog met een vriendin van Marco en Mariska dingen op een kaartje omcirkelt die ik zeker nog moet gaan bekijken aan de hand van mijn interesses!

Melbourne City!... I’LL BE BACK!!

Lieve mensen.. tot snel weer!

Kusjes vanuit Point Cook,

Foto’s bij dit verslag te vinden in de onderstaande link.
Naam album is : Bezoekje Melbourne

http://australie20142015.mijnalbums.nl/

  • 17 Oktober 2014 - 13:12

    Mama:

    Hoi Lisa,
    ik heb weer met veel plezier je blog gelezen.
    En zojuist de foto's bekeken.
    En zoals je weet kijk ik nogal kritisch naar de manier waarop foto's gemaakt zijn en de manier waarop je je stukjes schrijft. ;-)
    Ik wil je 1 tip meegeven, probeer bij het maken van foto's het toestel recht te houden. Bij sommige foto's lijkt het net of de gebouwen ieder moment uit de foto kunnen rollen....
    Ik ben jaloers op al het moois wat je meemaakt. en papa en ik vinden het super dat je ook dingen onderneemt om zo veel als mogelijk van het land en de cultuur op te snuiven.

    Veel liefs, mama en uiteraard ook de groetjes van papa XXX ♥♥♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10200

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 23 Juli 2015

Australië avontuur.

Landen bezocht: