't s nog maar even... - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu 't s nog maar even... - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu

't s nog maar even...

Blijf op de hoogte en volg Lisa

06 Mei 2015 | Australië, Point Cook

Lieve allemaal,

Het is alweer even geleden dat weet ik, maar er is nog niet heel veel “spannends” gebeurd in de tussentijd. Ik woon hier en ga mijn gangetje zoals altijd.

Afgelopen vrijdag zijn de ouders van Marco gearriveerd; wat en gezellige drukte in huis!
Die zijn het weekend gebleven en de zijn nu op een 3 weekse “reis-vakantie”. Als ze terug komen zijn ze nog 2 weken hier in huis, en met de verjaardagen van beide jongens hier.

Zondag hebben we hier Koningsdag gevierd. Hier noemen ze dat Dutch Orange Day (Nederlandse oranje dag). Vele Nederlandse mensen verzamelen zich dan bij elkaar en genieten van muziek, typische Nederlandse “gerechtjes” en vele lekkernijen. Waaronder : Frikadellen, Kroketten, kaassoufflés, Poffertjes, Oliebollen, Kibbeling, Haring, Mosselen, Stamppotten, Erwtensoep, Appeltaart, Tompoezen, Stroopwafels en noem maar op! Standjes met lekkernijen en Nederlandse kruiden en kookgerij en niet te vergeten Nederlands Bier een hele Bavaria Bar!

We hebben ons in de morgen met zijn allen “opgedoft” en in oranje- rood, wit en blauw vertrokken richting de stad om deze dag samen te vieren! Wat een Gezelligheid met al dat Nederlandse gezelschap om je heen!

Oohja zeker niet te verten… ik ga nog een trip‘je’ maken voordat ik weer terug reis naar Nederland.
Ik ga naar Ayers Rock; oftewel Uluru… het is het “GOOGLEN” waard…. 24 mei to 29 mei gaat deze trip plaats vinden.

Ik kijk er heel erg naar uit om eindelijk weer lekker bij al mijn lieve familie en vrienden in Nederland te zijn maar als ik er aan denk is het ook heel erg dubbel.. Dubbel omdat ik weet dat ik dit geweldige gezin binnenkort al ga “verlaten” waar ik inmiddels al 9 maanden met HEEL VEEL plezier heb mogen wonen.

Ik voel me hier welkom, ik voel me op mijn gemak, ik voel me hier thuis, en alle lieve mensen om dit top gezin heen voelen als familie.

Ik ben nog niet weg maar de maanden gaan snel en de dagen nog veel sneller.

Daarom wil ik iedereen bedanken die mij in deze 9 maanden hebben gesteund waar nodig er voor me zijn geweest en gewoon gevraagd hoe het met me gaat! Alle berichtjes gewoon zomaar of met een reden hebben me iedere keer weer een enorme glimlach om mijn gezicht getoverd zowel vanaf “Thuis Nederland” evenals vanuit “Thuis Australië”!

Lieve allemaal, Ik houd van jullie.
Dikke Aussie kus van Lisa.

Foto's van de Dutch Orange day zijn te vinden op : http://australie20142015.mijnalbums.nl/

  • 06 Mei 2015 - 09:05

    Jolanda Bremmers:

    Goedemorgen, oh nee voor jou goedenamiddag/avond.
    Ja werd inderdaad weer eens tijd dat je iets op waarbeniknu plaatst. :-P
    Voor ons begint het aftellen nou ook, voor je het weet sta je met je voeten weer op Nederlandse bodem. Dat zal wel weer even wennen zijn, maar kan me voorstellen dat je met een dubbel gevoel terug komt. Blij dat je hier iedereen die je lief is weer in je armen kunt sluiten maar ook dat je afscheid moet gaan nemen van de Vervoortjes die het afgelopen jaar jouw familie waren die je in alles gesteund hebben. Maar ook alle andere mensen die je daar hebt leren kennen waarvan je afscheid moet gaan nemen.
    Wie weet komt er een dag dat je weer het vliegtuig instapt om daar vakantie te gaan vieren en iedereen weer eens kunt gaan opzoeken.
    Wat pap en ik ik wel weten is dat jij daar de tijd van je leven hebt gehad, dat je hele leuke maar ook minder leuke dingen hebt meegemaakt, maar dat hoort bij het leven. "met vallen en opstaan wordt men groot" (zeggen ze... ;-) )
    Ik denk dat wij versteld zullen staan als je weer thuis komt, ik denk dat wij onze dochter opnieuw moeten leren kennen.
    Lieve Lisa​, geniet nog van de maanden, weken, dagen dat je je zelf nog een Aussie mag noemen. Geniet nog van je komende tripje richting Uluru en we zien met veel plezier je blog en je foto's tegemoed.

    XXX pap en mam

  • 06 Mei 2015 - 09:14

    Odette:

    hoi lisa,

    wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Het zal inderdaad wennen zijn om hen "achter te laten" en weer naar nederland, de grote stad Melick, te gaan. Maar beter mensen en omgeving met een goed gevoel achter te laten en veel mooie herinneringen te delen, dan 9 maanden je ellendig te voelen.
    Je hebt t toch maar mooi allemaal gedaan en meegemaakt !!
    Wat leuk dat jullie naar de Koningsdag zijn geweest.......zo ver weg en dan ook poffertjes, kibbeling en stamppot en ............het Brabantse ( jawel, toch weer die Brabanders !) Bavaria.
    Geniet van jouw tripnaar Uluru, be carefull en enjoy !

    xxx.odette

  • 06 Mei 2015 - 09:34

    Lisa:

    Dankje dankje dankje lieve odette voor je lieve woorden! Genieten doe ik zeker nog en ik zeg tot snel en dan doen we in nederland lekker een kop thee samen en kletsen we lekker een keer bij als je dat leuk vind! Dikke kus van mij!

  • 06 Mei 2015 - 10:21

    Tineke:

    Hoi Lisa

    Fijn weer iets van je te horen, en dat het zo goed gaat met je. Idd dubbel om weer naar huis te komen. Je hebt daar in een jaar ook een leventje opgebouwd. Toch zul je het straks hier ook weer zo druk krijgen met familie en vrienden. Ook heb je al die duizenden foto's en herrineringen die je mee brengt en een ervaring die niemand je meer afneemt. Weet dat er hier een is die de dagen telt dat je weer terug bent en al een filmavond met je plant

Tags: Uluru

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 10208

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 23 Juli 2015

Australië avontuur.

Landen bezocht: