Uluru. - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu Uluru. - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu

Uluru.

Door: Lisa Bremmers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Juni 2015 | Australië, Point Cook

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken die altijd de tijd neemt om mijn “blog” te lezen.

Deze blog al ook een van mijn laatste zijn aangezien ik geen tripjes meer gepland heb of ga plannen.
De tijd die ik hier in Australië nog heb met de Vervoortjes is mij heel erg kostbaar! Ik maak er daarom in de laatste 6 weken het meeste van met deze geweldige familie.

De eerste tranen hebben van de week al gerold al wetende dat het NOG geen 7 weken meer zijn.
Het is heel dubbel want ik wil echt graag naar huis maar ik wil dit gezin ook echt niet “verlaten”!

De eerste Doos die per verscheping naar Nederland komt staat inmiddels klaar om verstuurd te worden. Mijn maker hier wordt akelig LEEG en KAAL…

Oké genoeg over dat.. Ik heb ook nog een hele leuke trip gehad naar Uluru / Ayers Rock.

Zondag 24-5 vertrok ik per vliegtuig naar Yulara waar mijn hostel zich bevond.
Het waren 5 onvergetelijke dagen en de natuur daar heeft een hele impressie achter gelaten.

Bij aankomst op het vliegveld kon je Uluru in de verte al zien. Wat een gedaante zeg en die rode kleur is gewoon supergaaf om te zien.

Eenmaal mijn spullen een beetje uitgepakt te hebben en mijn bed te hebben opgemaakt, een kijkje gaan nemen wat er in en bij het hostel allemaal te doen was. Er waren iet heel veel mensen maar het weer was ook niet heel denderend. Tegen de avond mijn eten gekookt en de eerste vrienden gemaakt en genoten van wijntjes en leuke reisgesprekken!

De 2e dag heb ik het park verkent waar ik verbleef. Het hostel viel namelijk onder ULURU RESORT; een resort met 2 hotels, 2 appartementen complexen, 1 hostel en een 1 Town Centre.
Tussen al deze verblijven en het Town Centre ging iedere 15 minuten een shuttle bus. Omdat ik in het resort verbleef mocht ik in alle accommodaties gebruik maken van restaurants, zwembaden en winkeltjes ect.

De 3e dag ben ik met een van de meisjes die ik had leren kennen naar de zonsopkomst gaan kijken bij ULURU. Hiervoor moesten wij om 6 uur ‘s-ochtends klaar staan voor ons hostel waar de “tourbus” ons kwam halen.

Het is heel indrukwekkend om te zien hoe de zonnestralen de kleur van ULURU doet veranderen binnen enkele minuten! Je moet heel snel en heel oplettend zijn om goede foto’s te kunnen schieten aangezien het in het begin nog heel donker is. Diezelfde middag ben ik terug gegaan om te gaan kijken bij het cultuur centrum dat bij Uluru ligt. Hier bevind zich een klein museum, een winkeltje, een arts shop en een restaurantje.

Vanuit hier ben ik met mijn hostelgenoot “de ronde” gaan maken om Uluru. Helaas mochten we Uluru niet beklimmen omdat het regende en dus te gevaarlijk was. Ik had hem waarschijnlijk sowieso niet beklommen omdat het vrij stijl is en de Aboriginal cultuur het liever niet heeft. De ronde om Uluru kostte ons om en nabij de 4.5 uur.

Na de ronde hebben we in het restaurantje een broodje gegeten en iets fris gedronken.. lekker toeristisch met toeristische prijzen! Haha deze lunch kostte welgeteld 17 dollar.

De bus haalde ons bij het cultuur centrum weer op om vanuit daar naar de zonsondergang te gaan. Helaas door teveel wolken konden we bijna tot niets zien van de kleurverandering. Mensen van de Aboriginal cultuur verkochten bij dit punt hun eigen kunst. Vele mooie en verschillende schilderijen in alle maten.

Dag 4 mocht ik nog eerder klaar staan voor een andere tour!
Om 4.50uur kwam de bus me ophalen en vertrokken we richting Kings Kanyon. De eerste stop die we hadden kwamen we bij een klein familie bedrijf die ontbijt verzorgde voor mensen en tours die richting Kings Kanyon gingen. Lekker ontbeten en klaar om de laatste 20 minuten te rijden.

Aangekomen bij Kings Kanyon kregen we de mededeling dat we helaas niet de “rim-walk” mochten doen omdat het te hard waaide. De “rim-walk” is de wandeling die je maakt en dan Kings Kanyon beklimt en daarna over de hele berg loopt. Des al niet te min hebben wij aan de grond een hele mooie wandeling gemaakt bij Kings Kanyon.

Na de wandeling werden we afgezet bij een “resort” waar we een uur de tijd hadden om te lunchen en eventueel gebruik te maken van het zwembad.

Dag 5, zou ik eigenlijk een workshop dot-painting hebben maar deze werd helaas afgezegd. Omdat ik deze niet meer kon verplaatsen kon ik deze dus helaas niet meer doen. De rest van de dag lekker niets gedaan, genoten van de mensen om me heen. Deze avond alvast wat spullen ingepakt en klaar gemaakt voor vertrek.

De laatste dag heb ik alles opgeruimd, ingepakt en alvast uitgecheckt. Nog even een kleine boodschap gedaan en alvast broodjes gemaakt die ik op het vliegveld kon eten.

In mijn vlucht terug nog mooie foto’s kunnen maken van Uluru en het landschap erom heen.

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen zien aan mijn foto’s hoe mijn ervaring was maar als je ooit de kan krijgt om naar Australië te komen ga naar Uluru en neem de tijd om al dit moois te zien en te beleven.

Mijn excuses alvast.. fotos staan een beetje door elkaar…
http://australie20142015.mijnalbums.nl/

Een hele dikke kus van mij!

  • 08 Juni 2015 - 09:55

    Papa:

    Ha maedje, leuk gesjreve en sjieke foto's. Wish i was there. Geneet nog van dien letste waekskes. X papa.

  • 08 Juni 2015 - 10:52

    Miranda:

    Geweldig op de lezen.
    Ik zal je advies zeker opvolgen om Uluru te bezoeken komend jaar:D
    Geniet van je laatste weken..
    Gr. Miranda

  • 08 Juni 2015 - 21:51

    Francine:

    Hoi Lisa,
    Geweldige ervaring. Die neemt niemand je meer af. Geniet (nog) van!
    Groetjes Francine

  • 09 Juni 2015 - 07:24

    Moeders ;-):

    Ha Lisa,
    det hub se weer sjoon gesjreve, ut meiste wiste veer natuurlijk al omdes se os det allemaol al verteld hubs. Maar aevegood vinje veer ut sjoon des dich dien avontuur auch via deze waeg mit alle angere deils.
    Ut aaftelle kin langzaam gaon beginne, mos se ins kieke....
    In ut begin dinks se ein gans jaor? en noet is ut alweer bienao veurbiej. Ut jaor is omgevlaoge. Veer wunsje dich nog ein paar heel sjoon waeke same mit de Vervoortjes en dan zulle veer dich sjtrakkes toes weer mit aope erm ontvange en kinnen veer dich eindelijk weer eens "life" knoevele. :-)

    XXX D.M. XXX

  • 12 Juni 2015 - 00:12

    Opa Willems:

    HOI MEID AS IG DIT ALLEMOAL ZEEN SJNAP IG WAAT VEER JOARE TRUUK GEMIS HADDE , MAAR DAS DOE DIT ALLEMOAL DUIS EN BELEFS VINJ IG PRACHTIG EN KIEK AL OET OM AL DIE FOTOS SAME MIT DIG TE BEKIJKE, NOG EIN PAAR WEKE WACHTE DOA KOMME VEER NOG WAAL EUVER HER. XXX DIENE OPA XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 10209

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 23 Juli 2015

Australië avontuur.

Landen bezocht: