ik blijf nog IETS langer dan a.s zaterdag...:D - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu ik blijf nog IETS langer dan a.s zaterdag...:D - Reisverslag uit Point Cook, Australië van Lisa Bremmers - WaarBenJij.nu

ik blijf nog IETS langer dan a.s zaterdag...:D

Door: Lisa Bremmers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

27 Augustus 2014 | Australië, Point Cook

Lieve Lieve mensen,

De reden dat ik nog niet geschreven heb sinds de dierentuin is voor sommige misschien wel duidelijk..

Er is namelijk afgelopen week veel “spannends” gebeurd..

In het laatste “verhaaltje” schreef ik met een heel dubbel gevoel dat ik er erg van baalde dat ik komende zaterdag naar huis zou moeten. Dit was eigenlijk niet helemaal waar want mama, papa, Marco, Mariska en ik hadden het op dat moment er al over gehad of het niet moeglijk was of ik langer kon blijven in Australie.

Ook hadden wij school op dat moment al gesproken om te kijken wat hiervoor eventueel de opties zouden kunnen zijn. Op school konden z eons op dat moment niet helpen omdat het secretariaat nog vakakntie had..

Lisa op hete kolen.. zaterdag komt heel dicht bij.. Mama krijgt een mail adres waar ze naartoe moet mailen en dan horen we maandag van school. Van donderdag tot maandag is nog best lang..

Het weekend vliegt voorbij: zaterdag met de jongens zwemmen, shopping, kinderfeestje en savonds heerlijk eten bij vrienden van Marco en Mariska. Daarna een potje “catannen” een moeilijk maar wel een heel leuk spel! Zondag ochtend vroeg op om richting Healesville te rijden, eenmaal aangekomen is het park nog heerlijk rustig. We hebben een “magic moment” besproken : Lisa mag in het verblijf van de koala foto’s maken en de koala van HEEEEEEEl dichtbij bekijken. Wat een heerlijke dag!

Maandag was voor mij een dag van ik weet niet meer wat voor of achter is.. het was dubbel : ik wil heel graag weer bij pap en mam en de rest van de fam zijn maar ik wil eigenlijk ook nog helemaal niet naar huis. De dag gaat langzaam.. als Nederland eenmaal wakker is heb ik mama meteen aan de telefoon om te vragen wanneer ze gaat bellen want mijn zenuwen stijgen met de minuut! De minuten en uren gaan voorbij in een slakken tempo! Ik krijg een appje van mama: de directie vergaderd tot 13:00 uur en daarna is het afwachten hoelaat ze bellen. Ik ben helemaal kapot ik zeg tegen mama, Marco en Mariska dat ik toch maar probeer te slapen. Het duurt even maar ik val toch in slaap.

Om 23.14uur (Australische tijd) komt het verlossende telefoontje van mama : Lisa ik ga je voorlopig nog niet zien, tranen rollen over mijn wangen van blijdschap. Echt realiseren doe ik het nog niet, mama zegt bel maar een aantal mensen om dit te vertellen en dang a je erna slapen. Vriendinnen, Vrienden en mijn baas heb ik aan de telefoon. Iedereen gunde het mij van harte! Ik krijg voornamelijk te horen Lisa hat is zeker lang maar jij kan dit en je hebt het zo verdient ga alsjeblieft je dromen achterna! Een jaar is zo weer om!

Nu gaan de uren ineens net zo snel als minuten en de tijd vliegt om. Het is inmiddels 3 uur en ik heb nog geen oog dicht gedaan! Nu toch maar snel gaan slapen want vanaf morgen kan het geregel beginnen! Telefoon, verzekeringen, visum ect. Ect.

Maandag en Dinsdag en vandaag vliegen de telefoontjes, skypegesprekken, appjes, smssjes en facebook berichten om mijn oren! Wat een geweldige reacties het doet me heel goed om te zien dat menzen zo blij voor me zijn en mij dit gunnen!

Inmiddels loop ook al 2 dagen te grijnzen van oor tot oor.

De meeste dingen zijn inmiddels geregeld en het wordt steeds definitiever. Mijn terugvlucht is al omgeboekt, mijn studiefinanciering en ov-chipkaart zijn stopgezet, nederlandse telefoon abbonement wordt tijdelijk stilgezet voor een x-aantal maanden, mijn visum wordt aangepast! En wat er nog allemaal bijhoort!

Wat een geregel maar wat een heerlijk gevoel! Ik kijk uit naar a.s. zaterdag als ik naar boven kijk en het vliegtuig kan uitzwaaien waar ik eigenlijk mee naar Adelaide, zou vliegen om vanu9it daag naar Dubai en daarna naar Nederland te vliegen!

Lieve Lieve mensen ik zal vanaf nu niet meer dagelijks berichten schrijven. Bij bijzondere dingen laat ik zeker van mij horen om jullie op de hoogte te houden. 1 keer per week probeer ik een “verslagje” te maken van hoe ik mijn week heb ervaren!

Mochten jullie de precieze datum willen weten dat ik weer in Nederland aankom?
Vrijdag 24 Juli 2015 om 13.30uur land ik weer op Nederlandse bodem!
Ik heb dan nog 4 weken “schoolvakantie” want ik start in September weer met mijn opleiding om deze dan af te ronden!

Jullie mogen skypen, berichtjes sturen, brieven/kaartjes schrijven zo vaak als jullie willen!
Mocht je een kaartje willen sturen of willen skypen stuur me even een appje of mailtje dan stuur ik jullie het adres /skypenaam op. (My_lisaa@live.nl)

Heeeeeeeeeeeeeeeel veel lieve groetjes Lisa
Vanuit Point Cook, Victoria.

  • 27 Augustus 2014 - 11:19

    Angela Schiphorst :

    Lieve Lisa

    Wij wensen jou heel veel plezier in Australië.
    Geniet ervan!!!

    Veel liefs en xxxjes

    Angela corné en yvonne

  • 17 Oktober 2014 - 13:39

    Nikki:

    Heel veel plezier daar Lisa. Iris is er ook een jaar geweest en het was een ervaring om nooit te vergeten! Deze ervaring neemt niemand je meer af! En je studie maak je gewoon af als je weer terug bent, voor nu gewoon lekker genieten, wij gaan de herfst/winter in en jij de zomer! Jaloerrrsss!! ;)
    x nikki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 10219

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 23 Juli 2015

Australië avontuur.

Landen bezocht: